Informacione tehnologije – P5: Karakteristike i hardverske komponente savremenih računara i periferijskih uređaja
5.1. Podela i osobine savremenih računara 5.2. Osnovne komponente savremenog personalnog računara opšte namene 5.3. Hardver savremenog personalnog računara 5.3.1. Računarsko kućište sa izvorom napajanja 5.3.2. Mikoroprocesor (centralna procesorska jedinica) 5.3.3. Matična ploča 5.3.4. RAM memorija 5.3.5. Spolјašnja memorija – čvrsti disk i poluprovodnički disk 5.3.6. […]
Interakcija čovek-računar – P4: Interakcija
4.1 Definicija4.2 Modeli interakcije4.2.1 Normanov model4.2.2 Abowd & Beal model4.2.3 Model ljudskog procesora4.2.4 GOMS model4.2.5 KLM model4.2.6 PIE model4.2.7 UAN model4.2.8 XUAN model4.3 Stilovi interakcije4.3.1 Komandna linija4.3.2 Meniji4.3.3 Govorni Jezik4.3.4 Upitni interfejsi4.3.5 Popuna formi i tabela4.3.6 WIMP interfejs4.3.7 „Point-and-click“ interfejs4.3.8 3D interfejs
Informacione tehnologije – P4: Teorijske osnove i opšta organizacija računarskih sistema
4.1. Teorijske osnove računara 4.1.1. Binarna aritmetika 4.1.2. Bulova algebra 4.1.3. Digitalna elektronska kola 4.1.4. Diskretno predstavlјanje podataka 4.1.4.1. Diskretno predstavlјanje numeričkih podataka 4.1.4.2. Diskretno predstavlјanje tekstualnih podataka 4.1.4.3. Diskretno predstavlјanje grafičkih podataka 4.1.4.4. Diskretno predstavlјanje zvučnih podataka 4.1.4.5. Diskretno predstavlјanje video podataka 4.1.5. Teorija […]
Interakcija čovek-računar – P3: Faktor računar u interaktivnim sistemima
Faktor računar u interaktivnim sistemima3.1 Faktor računar 3.2 Ulazni uređaji3.3 Izlazni uređaji 3.3.1 Ekrani3.3.2 CRT ekrani3.3.3 DVST ekrani3.3.4 LCD ekrani3.3.5 Plazma ekrani3.3.6 Electronic-ink ekrani3.3.7 Video projektori3.3.8 Štampači3.3.9 Zvučnici3.3.10 VR izlazni uređaji
Interakcija čovek-računar – P2: Faktor čovek u interaktivnim sistemima
2.1 Faktor čovek 2.2 Logički model korisnika 2.3 Modeliranje čoveka 2.4 Kognitivna psihologija 2.5 Kognitivni model korisnika 2.5.1 Ulazni kanali 2.5.2 Čulo vida 2.5.3 Modeli vizuelnog ulaza 2.5.4 Marrova teorija vida 2.5.5 Gestalt zakoni percepcije 2.5.6 Uloga mozga u tumačenju vizuelnih stimulusa 2.5.7 Percepcija dubine […]
Interakcija čovek-računar – P1: Uvod u Interakciju čovek-računar
1.1 Definicija 1.2 Osnovni ciljevi HCI 1.3 Istorijski pregled razvoja HCI oblasti 1.4 Multidisciplinarna priroda HCI 1.5 Oblasti primene HCI 1.6 Trenutno stanje u HCI razvoju
Interakcija čovek-računar – P0: Upoznavanje sa nastavnim predmetom i metodom rada
Upoznavanje sa nastavnim predmetom. Upoznavanje sa metodom rada.
Informacione tehnologije – P3: Pojava računara i istorijat razvoja računskih mašina
3.1. Pojava računara i istorijski uslovi koji su uslovili njegovu pojavu3.2. Predistorija računskih mašina–antičke sprave3.2.1. Abakus3.2.2. Mehanizam iz Antikitere3.3. Predistorija računskih mašina–mehanička računska sredstva3.3.1. Paskalina3.3.2. Lajbnicov kalkulator3.3.3. Diferencna mašina3.3.4. Analitička mašina3.4. Predistorija računskih mašina–elektromehanička računska sredstva3.4.1. Mašine Konrada Zusea3.4.2. Mašine Atanasova, Berija i Stibica3.4.3. Mark […]
Informacione tehnologije – P2: Pojam informacije, karakteristike, procesi i osnovi teorije informacija
2.1. Pojam i etimološko određenje pojma informacije 2.2. Značaj informacije u životu lјudi 2.2.1. Prva informaciona revolucija 2.2.2. Duga informaciona revolucija 2.2.3. Treća informaciona revolucija 2.2.4. Četvrta informaciona revolucija 2.2.5. Peta informaciona revolucija 2.2.6. Šesta informaciona revolucija 2.3. Pojam signala i pojam podatka 2.4. Proces […]
Informacione tehnologije – P1: Informacione tehnologije i značaj njihovog izučavanja
1.1. Pojam informacionih tehnologija 1.2. Mesto informatike i informacionih tehnologija u sistemu nauka 1.2.1. Etimološko određenje pojma informatike 1.2.2. Definicija informatike kao naučne discipline 1.2.3. Glavne oblasti savremene informatike 1.2.4. Informatika u sistemu nauka 1.2.5. Informatika kao teorijska i praktična delatnost 1.3. Pojam informatičkog društva […]