Interakcija čovek-računar – V3: Interakcije zasnovane na zadatku – Jednostavniji primeri
Pretraga informacija (Search) Uređivanje dokumenta Rezervacija hotelske sobe Logovanje
Interakcija čovek-računar – V2: Interakcije zasnovane na zadatku – Uputstva za rad
Kako napraviti novi model jednokorisničkog zadatka? Kako urediti postojeći model zadatka? Kako snimiti model zadatka u različitim formatima? Kako proveriti strukturu modela zadatka? Kako dobiti model zadatka počevši od neformalnog opisa sistema? Kako simulirati ponašanje specifikacije unutar CTT okruženja? Koji je prioritet operatora i koje […]
Interakcija čovek-računar – V1: Interakcije zasnovane na zadatku – Radno okruženje CTTE: Instalacija i osnovne osobine
Osnovni pojmovi Radno okruženje CTTE 2.1. Preuzimanje, instaliranje i pokretanje 2.2. Izgled okruženja ConcurTaskTrees Environment (CTTE) 2.3. Glavni meni Modeli zadataka Temporalne relacije (operatori)
Informacione tehnologije – P7: Sistemski softver računara opšte namene – operativni sistem, razvojni softver i uslužni programi
7.1. Sistemski softver 7.2.Operativni sistemi 7.2.1.Osnovne osobine operativnih sistema 7.2.2. Podela operativnih sistema 7.2.3. Resursi računarskog sistema 7.2.4. Struktura operativnog sistema 7.2.5. Funkcije operativnog sistema 7.2.6. Korisnički interfejs 7.2.7. Upravlјanje procesima 7.2.8. Upravlјanje memorijom 7.2.9. Upravlјanje ulazno/izlaznim uređajima 7.2.10. Upravlјanje datotekama 7.2.11. Sigurnost i zaštita […]
Interakcija čovek-računar – P5: Upotrebljivost interaktivnih sistema
5.1 Pojam upotrebljivosti 5.2 Definicija upotrebljivosti 5.3 Primeri upotrebljivosti 5.4 Inženjering upotrebljivosti 5.5 Zahtevi upotrebljivosti 5.6 Modeli upotrebljivosti 5.7 Standardi upotrebljivosti 5.7.1 ISO 9241-11 standard 5.8 Merilo upotrebljivosti 5.9 Univerzalna upotrebljivost 5.9.1 Razlike u fizičkim sposobnostima i radnom prostoru 5.9.2 Razlike u spoznajnim i opažajnim […]
Informacione tehnologije – P6: Programska podrška (softver) računara opšte namene – klasifikacija, koncepti razvoja i osobine aplikativnog softvera
6.1. Hardver i softver računarskog sistema 6.2. Osnovna svojstva softvera računarskog sistema opšte namene 6.3. Koncepti razvoja računarskog softvera 6.4. Pojam aplikativnog softvera 6.5. Klasifikacija aplikativnog softvera 6.6. Aplikativni programi opšte namene 6.6.1. Programi za obradu teksta 6.6.2. Programi za rad sa tabelama za […]
Informacione tehnologije – P5: Karakteristike i hardverske komponente savremenih računara i periferijskih uređaja
5.1. Podela i osobine savremenih računara 5.2. Osnovne komponente savremenog personalnog računara opšte namene 5.3. Hardver savremenog personalnog računara 5.3.1. Računarsko kućište sa izvorom napajanja 5.3.2. Mikoroprocesor (centralna procesorska jedinica) 5.3.3. Matična ploča 5.3.4. RAM memorija 5.3.5. Spolјašnja memorija – čvrsti disk i poluprovodnički disk 5.3.6. […]
Interakcija čovek-računar – P4: Interakcija
4.1 Definicija 4.2 Modeli interakcije 4.2.1 Normanov model 4.2.2 Abowd & Beal model 4.2.3 Model ljudskog procesora 4.2.4 GOMS model 4.2.5 KLM model 4.2.6 PIE model 4.2.7 UAN model 4.2.8 XUAN model 4.3 Stilovi interakcije 4.3.1 Komandna linija 4.3.2 Meniji 4.3.3 Govorni Jezik 4.3.4 Upitni […]
Informacione tehnologije – P4: Teorijske osnove i opšta organizacija računarskih sistema
4.1. Teorijske osnove računara 4.1.1. Binarna aritmetika 4.1.2. Bulova algebra 4.1.3. Digitalna elektronska kola 4.1.4. Diskretno predstavlјanje podataka 4.1.4.1. Diskretno predstavlјanje numeričkih podataka 4.1.4.2. Diskretno predstavlјanje tekstualnih podataka 4.1.4.3. Diskretno predstavlјanje grafičkih podataka 4.1.4.4. Diskretno predstavlјanje zvučnih podataka 4.1.4.5. Diskretno predstavlјanje video podataka 4.1.5. Teorija […]
Interakcija čovek-računar – P3: Faktor računar u interaktivnim sistemima
Faktor računar u interaktivnim sistemima 3.1 Faktor računar 3.2 Ulazni uređaji 3.3 Izlazni uređaji 3.3.1 Ekrani 3.3.2 CRT ekrani 3.3.3 DVST ekrani 3.3.4 LCD ekrani 3.3.5 Plazma ekrani 3.3.6 Electronic-ink ekrani 3.3.7 Video projektori 3.3.8 Štampači 3.3.9 Zvučnici 3.3.10 VR izlazni uređaji